DNS چیست؛ معرفی ۴ نوع سرور DNS

حدس زدن پسوردهای ضعیف کار دشواری نیست، اغلب اوقات مهاجمان برای حدس زدن پسورد از ابزارهایی استفاده میکنند که میتوانند تعداد زیادی پسورد را در زمان کمی تست کنند. همچنین لازم است کاربران هنگام تعیین پسورد از انتخاب پسوردهای ضعیف پرهیز کنند تا احتمال افشای پسوردها به حداقل برسد. با اجرای دستور زیر پسورد کاربر با نام کاربری پس از حداکثر ۷ روز منقضی میشود. دایرکت ادمین () نام یکی از قدرتمندترین کنترل پنلهای مدیریت هاست لینوکس میباشد که با ارایه ویژگی های اصلی و کاربردی مدیریت وب سایت های اینترنتی به صورت ساده، کارایی آن را بسیار آسان کرده است. ابزارهای زیادی وجود دارند که به کمک آنها میتوانید یک عبارت تصادفی با طول دلخواه و دامنه کاراکترهای دلخواه ایجاد کنید. همچنین در شرایط افشای پسورد کاربران باید بلافاصله حساب کاربری آنها را مسدود کنید تا از دسترسی غیر مجاز جلوگیری کنید. حسابهای کاربری مسدود شده حتی با وارد کردن پسورد صحیح نیز نمیتوانند وارد شوند. برای تغییر پسورد حساب کاربری در لینوکس از دستور استفاده میکنیم.

سیستم عامل لینوکس کاربرانی که پسورد آنها منقضی شده است پس از ورود به حساب کاربری خود مجبور خواهند شد تا پسورد جدیدی برای خود تعیین کنند. به این ترتیب اگر بتوانند دامنهی پسوردهایی که نیاز به امتحان کردن آنها دارند را محدود کنند به سرعت میتوانند پسورد مورد نظر را پیدا کنند. اما در شرایط خاصی ممکن است بخواهید پسورد حسابهای کاربری موقت یا میهمان را با رعایت سایر ملاحظات امنیتی حذف کنید. با این کار در صورتی که پسورد یکی از حسابهای کاربری شما به هر دلیلی افشا شود، سایر حسابهای کاربری مربوط به شما نیز در معرض خطر قرار خواهند داشت. اگر پسورد یک کاربر را حذف کنید، آن کاربر بدون وارد کردن پسورد میتواند وارد حساب کاربری خود شود. از این دستور میتوانید در شرایطی که گزارش استفاده مشکوک از حسابهای کاربری دریافت کردهاید استفاده کنید. در صورتی که به عنوان کاربر وارد شده باشید، نیازی به نوشتن عبارت پیش از دستور ندارید. دقت کنید که در این حالت دیگر نیازی نیست پسورد فعلی را وارد کنید، به این ترتیب اگر کاربری پسورد خود را فراموش کرده باشد، به این صورت توسط کاربر دیگری میتوان پسورد جدید برای آن کاربر تعیین کرد. در نهایت بهترین شیوه برای انتخاب پسورد استفاده از عبارتهای تصادفی است. ​​​​!

سرور مجازی لینوکس چیست استفاده از این دستور میتواند برای مدیران شبکه بسیار کاربردی باشد. به همین دلیل برای شرکتهای کوچک این نوع سرور کاملاً کاربردی است. سیستم عامل لینوکس به طور پیش فرض به کاربران دسترسی ریشه یا امتیازات مدیریتی را نمی دهد به همین دلیل تهدیدات نمی توانند به هسته سیستم لینوکس برسند. توزیع ها به طور معمول برای منظورهای مختلفی از جمله محلی سازی، پشتیبانی از یک معماری خاص، برنامه های بلادرنگ (-) و سامانه های جاسازی شده () بوجود می آیند و برخی از آن ها آگاهانه تنها از نرم افزارهای آزاد استفاده می کنند. از کلمات مشخص که در فرهنگ لغات زبانهای مختلف وجود دارند در پسورد استفاده نکنید. پس از وارد کردن دستور بالا کافیست دو مرتبه پسورد جدید را وارد کنید تا پسورد کاربر مورد نظر تغییر کند. در این مرحله می توانید محل نصب را انتخاب کنید، همچنین می توانید انتخاب کنید لینوکس اوبونتو به عنوان سیستم عامل اصلی نصب شود و یا در کنار سیستم عامل دیگری که دارید، نصب شده و فعال شود؛ بعد از انتخاب گزینه مورد نظر، گزینه را انتخاب کنید. در صورتی که پسورد صحیح را وارد کنید به سرور متصل میشوید و هر دستوری که پس از آن در ترمینال وارد کنید توسط سرور اجرا خواهد شد.

به طور مثال پس از این که کاربر جدیدی ساختید و یک پسورد پیشفرض برای آن تعیین کردید در صورتی که دستور بالا را اجرا کنید، آن کاربر پس از اولین ورود مجبور خواهد بود تا پسورد پیشفرض را تغییر دهد. پس از این که دستور فوق را وارد کردید ابتدا از شما خواسته میشود که پسورد فعلی خود را وارد کنید و پس از آن باید دو مرتبه پسورد جدید را وارد کنید. در صورتی که پس از وارد کردن دستور پیام خطایی با متن زیر را مشاهده کردید به این معنی است که ابزار در سیستم عامل شما نصب نشده است و باید آن را نصب کنید. از آنجایی که از میزبانی مشترک امن تر است، برای وب سایت های تجارت الکترونیک گزینه بهتری محسوب می شود. پرشین هویز یک سرویس دهنده تمام عیار است که انواع راهکارهای میزبانی نظیر هاستینگ, سرور مجازی و سرور اختصاصی, خدمات تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز), خدمات کسب درآمد از گوگل (گوگل ادسنس), راهنمای خرید vps با ip ثابت! خدمات خرید از سایت های خارجی (خرید از و خرید از آمازون) را به شما ارائه می کند. ᠎.