چگونه یک فیزیوتراپیست خوب انتخاب کنیم؟

رشته فیزیوتراپی زیرگروه علوم تجربی محسوب میشود و مانند تمامی رشتههای علوم تجربی، دروس زیست و شیمی داوطلبین کنکور سراسری باید درصد بالایی داشته باشد تا شانس قبولی آنها بیشتر شود. اگر کمردرد بطور ناگهانی شروع شود کمر درد حاد نامیده می شود، مانند دردهایی که بعد از افتادن از بلندی یا برداشتن یک جسم سنگین و یا وارد شدن ضربه به کمر پیدا میشود. بیماری التهابی مفصل (آرتریت) آرنج: این بیماری موجب التهاب (تورم، گرمی و درد) مفصل آرنج و خشک و سفت شدن آن میشود. همچنین، اگر دردی دارید که علت آن را نمیدانید، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک علت درد شما را تشخیص میدهد و بهترین راه درمانی را به شما توصیه میکند. موقعیت و شدت زانو درد در افراد مختلف بسیار متفاوت است و این شرایط بستگی به علت ایجاد مشکل دارد. اگر التهاب به علت بیماریهای التهابی سیستمیک مانند پلی میالژی روماتوئید یا آرتریت روماتوئید کمر ایجاد شده باشد، پزشک شما ممکن است مستقیماً کورتیکواستروئید را به مفصل ملتهب تزریق کند. مسکنها تنها برای درمانهای فعال مانند ورزش و حرکات توصیه میشوند. در طول هفته و قبل از رفتن به کوه ورزش های تقویتی عضلات چهار سر ران و عضلات داخلی ران را انجام دهید . ​​​!

2001 بسیاری از ورزش ها، سرگرمی ها و مشاغل، به حرکت مکرر دست، بازو و یا مچ دست نیاز دارد. یوگا: یوگا بر حالتهای خاص بدن و درمان زانو پرانتزی تنفس تمرکز دارد. موضوع دیگری که باید بدانید این است که با اتصال پنجمین عصب کمری و اولین عصب خاجی، عصب سیاتیک به وجود می آید که از مهمترین اعصاب بدن است و از کمر تا پشت ران و ساق پا امتداد دارد. دراز بکشید و از عضلات پاهایتان شروع کنید و به تدریج بالا بیایید تا به شانهها برسید. برای آنکه هر گونه اثرات جانبی ممکن را کم کنید : به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پس از مصرف قرص دراز نکشید، از نور مستقیم خورشید پرهیز کنید، لباس های محافظت کننده بپوشید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اثرات جانبی اصلی آن وقوع مشکلات معده بخصوص ایجاد زخم های با یا بدون خونریزی می باشد. آزمایشی که در آن از پرتوهای انرژی الکترومغناطیسی برای تولید تصاویری از بافتهای داخلی، استخوانها و اندامها بر روی فیلم استفاده میشود. ذهنآگاهی یعنی به آنچه بدن انجام میدهد آگاه باشید و برای کمک به کاهش درد از تکنیکهای مراقبه استفاده کنید. برای اجتناب از انجام حرکاتی که باعث درد میشوند، فعالیتهایتان را تغییر دهید. متفاوت ممکن است برای شماری از شکل های مختلف آرتریت که ممکن است ستون فقرات را تحت تاثیر خود قرار دهد، استفاده می شود؛ شامل آرتریت روماتوئیدو اسپوندیلیت انکیلوزان و آرتریت سوریاتیک.

در حقیقت نباید از هیچ دارویی استفاده کنید، مگر اینکه آنرا با متخصص زنان و زایمان خود، در میان گذاشته باشید. عملکرد زانو بسیار پیچیده است و به آن امکان میدهد تا از طریق حرکت پیچشی (فلکسیون و اکستنشن) و حرکت لغزشی، فعالیتهای مختلفی مانند راه رفتن، دویدن، پرش و خم شدن را انجام دهد. این نوع دردها معمولا در بیماریهای التهابی دیده می شود مانند آرتریت روماتوئید ، اسپوندیلیت آنکیلوزان. آنها همچنین خطر بالای خواب آلودگی و افسردگی را با خود به همراه دارند، مصرف طولانی مدت آنها توصیه نمی شود؛ معمولا تنها سه یا چهار روز مصرف آنها توصیه می شود. در حقیقت کمر درد معمولا علامتی رایج از افسردگی است و می تواند نشان دهنده وجود آن باشد. او بهترین راه درمانی را برای مهار درد به شما توصیه خواهد کرد. در مورد مصرف انواع پماد برای درد زانو با پزشک خود صحبت کنید. این نوع درد پایین کمر هم میتواند به دلیل حمل بار سنگین، ضربدیدگی، کشش و چرخش بیش از حد عضلات، افتادن و موارد اینچنینی به وجود بیاید. در موارد شدیدتر، ممکن است درمانهای بیشتری لازم باشد، اما این روش ها معمولاً تحت نظارت دقیق پزشک ارائه میشوند.  ​​!

کمبود ویتامین D باعث نرمی استخوانها میشود.

علت درد پشت زانو در بسیاری از موارد ممکن است در خود زانو نباشد ولی درد زانو که با منشا مشکلات داخلی زانو و در زانو وجود داشته باشد عموما به دلیل کیست بیکر ، تریگر پوینت های فعال پوپلیته اوس و تاندونیت های ناحیه ای ممکن است باشد . اگر کمر درد در بافت های نرم باشد، شاید استفاده از مرهم، پماد یا کرم هایی که بصورت بدون نیاز به نسخه تحت نام های آسپرکریم، بن گری، کاپزاین پی، ایکالیپتامینت، داغ خنک و زوستریکس هستند، بتواند در کاهش درد شما موثر باشد. قرص هایی مانند کارتیژن مکس حاوی 1500 میلی گرم گلوکزامین بهترین انواع این قرص ها می باشند. اضافهوزن یا چاقی باعث افزایش فشار روی مفاصل زانو حتی در حین فعالیتهای معمولی مانند راه رفتن یا بالا و پایین رفتن از پلهها میشود. کمبود ویتامین باعث نرمی استخوانها میشود. آسیب عصبی: تکنیک نامناسب یا فشار بیش از حد میتواند باعث آسیب عصبی شود و در نتیجه باعث بیحسی یا گزگز در ناحیه آسیب دیده شود. چگونه از زانودرد جلوگیری کنم ؟ عصب اولنا از گردن به سمت دست تان می رود.