مشخصات فنی هایما S7 توربو (2)

خرید اینترنتی روغن موتور خودرو ایساکو مدل SEMI SYNTHETIC 10W40 (یک لیتری) -مستریدکی توان فنی هایما اس ۷ توربو نسبت به قبل بسیار ارتقا یافته و شتاب آن به رقم ۱۰.۵ ثانیه رسیده است. اولین گیربکس اتوماتیک از سوی جنرال موتورز آمریکا برای برند نیمه لوکس/نیمه اسپرت و بسیار پیشرو اولدزمبیل در سال ۱۹۴۸ میلادی، تحت عنوان تجاری هایدراماتیک (-) به بازار عرضه شد. ایرانخودرو اما تصمیم گرفت که آن را بههمراه پیشرانه به بازار ایران عرضه کند که هم برای خریداران آشنا باشد و هم هزینهای برای مونتاژ آن متحمل نشود. گفتیم که طراحان کابین این خودرو تلاش کردهاند تا تناسب خوبی میان بدنه و المانهای داخلی ایجاد کنند، نمونهای از این هماهنگی را در به کاربردن المانهای براق آلومینیومی در فضای داخلی در راستای نگینهای کریستالی براق نمای بیرونی جلوی فیدلیتی، میبینیم. نسخه پلاس در مقایسه با نسخه معمولی، نمای ظاهری جدیدی داشت که از این نمای جدید، باید به چیدمان داخلی جدید چراغها و خطوط زاویهدار دربها اشاره کرد. ​!


خودرو دیگنیتی ایرانخودرو همچنین این سدان خود را به پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری پلاس مجهز کرده که موتور نسبتاً بیآزاری است و به لطف تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمانبندی سوپاپها، خروجی کمی بالاتری برابر با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. این ماشین اتومات ارزان به دریچه گاز برقی، رینگهای آلومینیومی، کامپیوتر سفری، فرمان برقی، سیستم استارت کیلس، کروز کنترل، مالتی مدیا و ترمز کمکی مجهز است. نسخه اتومات ساندرو مانند نسخه اتومات تندر ۹۰ از گیربکس ساخت استفاده شده که با پیشرانه هماهنگی خوبی دارد. پلتفرم و پیشرانه ساندرو و تندر ۹۰ مشابه یکدیگر است و حتی این شباهت در کابین بیشتر هم میشود. ساندرو نوعی تندر ۹۰ اما با ظاهری جوانپسندتر است. اما خودروهای دارای گیربکس اتومات به همان نسبت که رانندگی راحتتر و با آرامشتری را فراهم میکنند، نیاز به مراقبت و نگهداری ویژهای دارند و همچنین هزینه تعمیر و یا تعویض این گیربکسها نیز بیشتر از خودروهای گیربکس دستی است. ​​&;​!


دو تیپ پارس سال با پیشرانه ۱.۸ لیتر و پارس با پیشرانه ۱.۶ طرفداران خاص خود را دارند. در جهان، این کراس اوور سایز متوسط را با نام جتور میشناسند و کمتر از پنج سال است که از تولید آن میگذرد. این سدان خانوادگی جمعوجور از فضای داخلی نسبتاً خوبی برخوردار است و صندوق عقب جادار آن جوابگوی نیازهای یک خانواده متوسط ایرانی است. صندوق عقب شاهین دارای ۴۲۰ لیتر فضا است و به این ترتیب برای مسافرتهای خانوادگی ظرفیت کافی و معرفی خودروی جدید چینی‌ها معروف به پورشه گلکسی E8 جیلی – آکادمی مالی مسعود مناسبی را دارد. ضمن اینکه بهتر است وقتی موتور خودرو تعمیر میشود، به خاطر نو بودن قطعات و ساییده شدن آنها تا زمان آب بندی پیشرانه که منجر به تولید برادههای فلزی میشود، روغن اول را در کارکرد پایین مثل ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ کیلومتر تعویض کنیم. روغن موتور تاریخ انقضای خاصی ندارد، چرا که مایع فاسدشدنی نیست. این خودرو در همان سالهای نخست تغییراتی را تجربه کرد که باعث شد نسخه پلاس آن وارد بازار شود. قیمت مدل ۱۴۰۱ این ماشین اتومات ارزان در بازار آزاد در زمان نگارش، در حدود ۵۰۰میلیون تومان اعلام شده است.


شما کدام یک را ترجیح میدهید، ماشین دندهای یا اتوماتیک؟ بدیهی است که در این فهرست خودروهای کارکرده سهم بیشتری داشته و اساساً خودروهای صفر اتومات ارزانقیمت انگشتشماری در بازار ایران وجود دارد. کرمان خودرو با عرضه جی ۵ به بازار ایران، برند جک را به مشتریان ایرانی شناساند. کرمان خودرو پس از این موفقیت، به سراغ جی ۴ رفت تا بتواند از این اقبال حداکثر استفاده را ببرد. شما کدام یک را ترجیح میدهید، ماشین دندهای یا اتوماتیک؟ در این مقاله در مورد مشخصات فنی و ظاهری دنا پلاس با شما صحبت کردیم، همچنین در مورد بیمههای خودرویی هم اطلاعاتی را به شما دادیم. مشخصات فنی دنا پلاس دندهای با دنا معمولی یکسان است، اما پیشرانه توربو همخوانی بیشتری با ظاهر این سدان اسپرت دارد. اما با تمام این اوصاف، دنا پلاس بهخاطر قدرت خوب پیشرانه و گیربکس اتومات خوب، از جمله گزینههای مناسب خرید به حساب میآید. از جمله امکانات رفاهی اضافه شده به کوئیک اتومات پلاس میتوان به فرمان -به همراه دکمههای کنترلی به شکل پنل، استفاده از تریم رنگی در داخل کابین اشاره کرد.